سرآشپز عسل

آشپزی با عسل

سرآشپز عسل

آشپزی با عسل

من در این وبلاگ میخواهم پختن غذاهای مختلف با عسل را به شما آموزش دهم که طعم جدید برای شما خواهند داشت با من همراه باشید

طبقه بندی موضوعی

پنکیک با عسل

چهارشنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۵۵ ق.ظ

پنکیک با عسل

خمیر پنکیک خرما و عسل تقریباً شبیه به پنکیک معمولی است اما یکی از خوبی‌هایی که پنکیک با عسل دارد این است که در آن به جای شکر از عسل استفاده می‌شود که هم پنکیک را خوشمزه‌تر می‌‌کند و هم باعث می‌شود سالم‌تر باشد. البته عسل خیلی شیرین است و باید کمتر از شکر استفاده شود.
ترکیب عسل با خرما که یکی از قدیمی‌ترین طعم‌دهنده‌ها در تاریخ آشپزی جهان است طعمی عالی به پنکیک شما می‌دهد. منظور از خلال پوست فقط بخش نارنجی رنگ پوست پرتقال است و نه بخش سفید رنگ آن. البته استفاده از پوست پرتقال اختیاری است ولی اضافه کردن آن پنکیک خرما و عسل خیلی خوش عطر می‌کند.

 

مواد لازم پنکیک با عسل:

  • آرد: ۱/۵ پیمانه
  • بیکینگ پودر: یک قاشق غذاخوری
  • شکر: یک قاشق غذاخوری
  • نمک: نصف قاشق چایخوری
  • شیر: یک و نیم پیمانه
  • تخم مرغ: یک عدد
  • کره: نصف قاشق غذاخوری، در دمای اتاق

طرز تهیه پنکیک با عسل :

شکر، آرد، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید. تخم مرغ، کره وشیر را به مخلوط اضافه کنید و با استفاده از یک همزن، آنها را خوب با هم مخلوط کرده تا نرم و روان شوند.
در یک تابه نچسب، کره را ذوب کنید . یک چهارم از مخلوط را درون تابه ریخته و روی حرارت متوسط، به مدت ۳ دقیقه یا تا زمانیکه رویه آن پف کرده و بالا بیاید آن را حرارت دهید سپس پنکیک را برگردانده و طرف دیگر را ۲ دقیقه دیگر یا تا زمانی که قهوهای رنگ شود حرارت دهید .
همین کار را با مابقی مایه انجام دهید. . می توانید لابلای پنکیک ها عسل و کره و یا مربا و کره یا هر چیز دیگری که دوست دارید ریخته و نوش جان کنید .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی