سرآشپز عسل

آشپزی با عسل

سرآشپز عسل

آشپزی با عسل

من در این وبلاگ میخواهم پختن غذاهای مختلف با عسل را به شما آموزش دهم که طعم جدید برای شما خواهند داشت با من همراه باشید

طبقه بندی موضوعی

دلمه قارچ و عسل

چهارشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۸:۳۸ ق.ظ

دلمه قارچ و عسل

غذاهای عسلی یا خوراکی هایی که با ترکیب عسل طبیعی تهیه می شوند مثل دلمه قارچ و عسل، شاید در رژیم غذایی و سفره ایرانی چندان معمول و فراگیر نباشند، اما با توجه به این که در سال های اخیر بسیاری از مردم برای بهره مندی از غذاهای طبیعی استقبال خوبی نشان داده اند، می توان ترکیبات مفید و جالبی در این زمینه معرفی نمود.

به این ترتیب، خوراکی های زیادی شامل غذای اصلی برای وعده های صبحانه و نهار و شام، میان وعده یا تنقلات و همچنین دسر ها دارای مقادیر از انواع عسل تهیه می شوند. شاید شنیدن نام هایی مانند کوفته با نخود و عسل یا رولت مرغ با عسل برای بسیاری از مردم تازگی داشته باشد. در این مطلب، تلاش می کنیم یکی از انواع همین غذاها به نام دلمه قارچ با عسل را معرفی کرده و در مورد خواص و مواد تشکیل دهنده و نحوه پخت ان بیشتر بنویسیم.

همان طور که از نام دلمه قارچ و عسل مشخص است، ماده غذایی اصلی این غذا را قارچ تشکیل می دهد. شاید در نگاه اول ترکیبی از قارچ به شکل دلمه با عسل، چندان دلچسب نباشد. نباید فراموش کنیم که اصل اول در لذت از تمامی خوراکی ها و غذاها، چشیدن آن ها و تلاش برای ایجاد تغییرات برای پیدا کردن مزه های جدید است.

دلمه قارچ و عسل

مواد لازم برای تهیه دلمه قارچ و عسل :

  • قارچ                                                             ده تا دوازده عدد (بسته به تعداد افراد و میزان غذای مورد نیاز)
  • عسل                                                            حداقل یک قاشق چای خوری
  • ماست تازه                                                   یک یا دو قاشق غذاخوری
  • آب لیمو                                                        نصف قاشق چای خوری
  • بادام کوبیده نرم                                          یک چهارم تا یک سوم پیمانه
  • تخم شوید بو داده                                       حداقل یک قاشق چای خوری (بسته به سلیقه و و طعم مورد نظر)
  • نعنای تازه                                                    چند شاخه
  • جعفری تازه                                                  چند برگ خرد شده به میزان یک قاشق غذا خوری
  • سوپ سبزی یا سوپ مرغ یا آب                    به اندازه یک قاشق چای خوری
  • پنیر تازه رنده شده و کم نمک                       یک چهارم پیمانه
  • جوانه یونجه                                                در صورت تمایل

 

طرز تهیه دلمه قارچ و عسل :

پس از تمیز کردن قارچ ها، می بایست ساقه آن ها را جدا کرده و کنار بگذارید. برخی از افراد به دلیل وسواس، لایه ای از پوست قارچ را بر میدارند که این کار حداقل برای دلمه قارچ با عسل اصلا لازم نیست. پس از آن می توانید مخلوطی از ماست و بادام کوبیده درست کرده و آب لیمو، عسل و آب یا سوپ را به این مخلوط اضافه نمایید. مسلما مقدار مواد اصلی و چاشنی ها یا طعم دهنده های تشکیل دهنده این ترکیب، نسبت مستقیمی با طبع و سلیقه و خواست شما دارد.

برای تدارک دلمه قارچ و عسل، می بایست موادی که با یکدیگر مخلوط شده را به همراه ساقه های خرد شده قارچ درون کلاهک قارچ ها بگذارید. پس از آن باید روی این مواد را با جوانه یونجه یا پنیر کم نمک رنده شده بپوشانید و از برگ های نعنا و یا جعفری به منظور تزئین استفاده کنید.

همان طور که اشاره شد، کلاهک قارچ ها برای دلمه قارچ با عسل، نقش پوسته بادمجان یا فلفل دلمه را برای دلمه های شکم پر ان ها بازی می کند. به همین سبب بهتر است هنگام خرید قارچ، از دانه های درشت تر آن بردارید و البته ساقه آن را از بالای محل اتصال به کلاهک جدا کنید.

این خوراک به مقدار کافی می تواند نقش یک غذای کامل را ایفا کند و یا این که مقداری از ان در کنار غذای اصلی برای پذیرایی آماده شود.

دلمه قارچ با عسل را بدون اغراق باید یکی از ساده ترین و در عین حال سالم ترین غذاهایی دانست که نیاز به ریخت و پاش و پخت هم نداشته و برای افرادی که گوشت مصرف نمی کنند و یا خام خوار هستند، مفید و جالب توجه باشد.

  • علی جرجانی

دلمه قارچ و عسل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی