سرآشپز عسل

آشپزی با عسل

سرآشپز عسل

آشپزی با عسل

من در این وبلاگ میخواهم پختن غذاهای مختلف با عسل را به شما آموزش دهم که طعم جدید برای شما خواهند داشت با من همراه باشید

طبقه بندی موضوعی

دلمه کلم با گوشت و قارچ

چهارشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۸:۴۳ ق.ظ

دلمه کلم با گوشت و قارچ

بسیاری از مردم حاضر نیستند از یک فهرست غذایی خاص برای تمامی طول سال استفاده کنند. تغییرات در منوی غذایی مورد علاقه آن ها علاوه بر این که باعث ایجاد حس خوبی از تنوع و تازگی در ذائقه خواهد شد، بلکه باعث تامین مواد و املاح متنوعی است که بدن انسان به آن ها احتیاج دارد. به عنوان نمونه، کسانی که صرفا از یک فهرست غذایی استفاده می کنند، شاید پس از مدتی احساس یکنواختی داشته و همین احساس بر کیفیت زندگی روزمره ایشان نیز تاثیر گذار باشد. از طرف دیگر، در صورت ایجاد تنوع غذایی، برخی از املاح و ویتامین ها این امکان را دارند که به اشکال مختلفی مثل خام، پخته یا سرخ کرده در غذا ترکیب شده و به همین دلیل احتمال جذب آن ها بالاتر خواهد رفت.

از میان غذاهای خوش طعم و جدید، می توان به دلمه کلم و گوشت با عسل اشاره کرد. این خوراک به نوعی یک وعده غذای کامل بوده و ویژگی هایی از مواد غذایی گوناگون را در خود دارد. به عنوان نمونه در این غذا از کلم استفاده می شود که منبعی عالی از ویتامین، پروتئین و فیبر گیاهی بوده و ضمن پخت، مواد آن بهتر هضم می شوند. از طرف دیگر مصرف کلم برای بالا بردن توان ایمنی بدن و بهبود عملکرد دستگاه گوارش و رفع برخی از مشکلات مانند التهاب یا زخم معده نیز مفید است.

کلم همچنین برای جلوگیری از رشد سلول های سرطانی و از بین رفتن زمینه گسترش تومور های که گاهی بدخیم می شوند، نقش مثبتی ایفا کرده و به همین دلیل مصرف منظم آن به عنوان یک عامل پیشگیری از سرطان محسوب می گردد. در عین حال کلم برای تقویت بافت ها و سلول های عصبی نیز مفید بوده و مصرف کلم تازه به بالا رفتن قدرت تمرکز و فعالیت های ذهنی کمک می کند.

علاوه بر کلم، ماده دیگر موجود در این غذا عسل که به تنهایی منبعی سرشار از انواع ویتامین و عناصر مغذی را شامل می شود. عسل نه تنها مقدار قابل توجهی از قند طبیعی و غیر مضر که برای سوخت و ساز و تامین انرژی بدن مورد نیاز است را فراهم می کند، بلکه یک ترکیب پروتئینی، ویتامینی و آنتی اکسیدانی مهم است. از سوی دیگر عسل برای بالا بردن سطح ایمنی بدن و تنظیم فشار خون و کمک به خون سازی در افراد دارای کمبود آهن، تاثیر گذاری بسزایی دارد.

مواد لازم برای دلمه کلم با گوشت و قارچ:

  • یک عدد کلم پیچ متوسط
  • نیم کیلوگرم گوشت گوساله چرخ شده بدون چربی
  • یک چهارم قاشق چایخوری آویشن
  • ۴/۱ قاشق چایخوری گلپر
  • یک تا دو قاشق غذاخوری عسل
  • ۴/۱ قاشق چایخوری دارچین
  • حداکثر نیم کیلوگرم گوجه فرنگی
  • حداکثر نیم کیلوگرم آب گوجه فرنگی
  • دو لیوان هویج برش خورده
  • نصف لیوان کشمش
  • نصف لیوان پیاز خرد شده
  • ۴/۱ قاشق چای خوری نمک
  • ۴/۱ قاشق چای خوری فلفل

 

دلمه کلم با گوشت و قارچ

طرز تهیه دلمه کلم با گوشت و قارچ:

ابتدا کلم را حداکثر ۱۵ دقیقه در آب جوش بپزید تا برگ خارجی آن شفاف شده و سپس آب سرد را روی آن بریزید. با توجه به این که قرار است مواد را در میان بدنه کلم جای دهید، می بایست قسمت مرکزی آن را برداشته و خارج کنید. سپس این قطعه کلم که درون آن خالی است را برگردانید تا آب اضافی موجود لای برگ های ان به خوبی خارج شود. پس از آن باید برگ های کلم را از یکدیگر جدا کرده و قسمت های ضخیم را نیز کنار بگذارید.

پس از این کار باید به سراغ مواد میانی رفته و گوشت چرخ کرده، آویشن، گلپر و دارچین را به خوبی مخلوط نمایید. از طرف دیگر ظرف نسوزی با ابعاد متوسط و مناسب انتخاب کرده و مقداری از مخلوط گوشت چرخ کرده را در میان هر برگ کلم پیچیده و سپس به شکل وارونه، یعنی به حالتی که قسمت بدون درز دلمه رو به بالا باشد، درون ظرف بچینید.

علاوه بر این می توانید گوجه فرنگی ها را خرد کرده و با سایر مواد یعنی آب گوجه، پیاز و هویج خرد شده و کشمش و ادویه جات مخلوط کنید و روی دلمه های چیده شده کف ظرف بریزید. با این کار هم دلمه ها و برگ های کلم طعم خاصی به خود می گیرند و هم یک سس مکمل و خوشمزه در اختیار خواهید داشت. سپس ظرف نسوز را درون فر با دمای ۳۷۵ درجه فارنهایت قرار داده و در آن را ببندید تا به مدت نیم ساعت بپزید. بعد از آن در ظرف را برداشته و مجدد اجازه دهید تا به مدت حدود یک ساعت در همین دما حرارت ببیند و هویج ها به خوبی نرم شوند.

  • علی جرجانی

دلمه کلم با گوشت و قارچ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی