سرآشپز عسل

آشپزی با عسل

سرآشپز عسل

آشپزی با عسل

من در این وبلاگ میخواهم پختن غذاهای مختلف با عسل را به شما آموزش دهم که طعم جدید برای شما خواهند داشت با من همراه باشید

طبقه بندی موضوعی

سالاد کاب مرغ با عسل و خردل

دوشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۸:۴۵ ق.ظ

سالاد کاب مرغ با عسل و خردل

 

مواد لازم برای سالاد کاب مرغ با عسل و خردل:

 

ژامبون دودی ۸ برش
تخم مرغ ۳ تا ۴ عدد
مرغ پخته شده ۱ کیلوگرم
سرکه سفید یا سرخ ۲ قاشق چایخوری
دوغ آب یا ماست ساده ی کم چرب ۱۵۰ گرم
سیر ۱ حبه
عسل ۲ قاشق
دانه خردل ۱ قاشق سوپخوری
پیازکوهی یا پیازچه ۱ مشت
نمک و فلفل سیاه تازه ساییده شده به مقدار لازم
کاهو یک دسته
آووکادوی رسیده ۲ عدد

کم و بیش هر چه بخواهید را می توانید در این سالاد بریزید و مشکلی پیش نخواهد آمد. فقط مراقب باشید تا لایه های مواد سازنده را به شکل مناسبی روی هم قرار دهید . یعنی مواد سنگین تر را در کف ریخته و مواد ظریف تر را روی آن بریزید و دوغ آب را تا لحظه ی نهایی سرو روی آن نریزید.

 

سالاد کاب مرغ و با عسل و خردل

 

طرز تهیه سالاد کاب مرغ با عسل و خردل:

یک ماهیتابه نچسب را روی حرارتِ ملایم گرم کنید. ژامبون ها را به قطعات ریز خرد کنید و در ماهیتابه بریزید. حدود ۵ دقیقه آن را تفت دهید یا تازمانی که ترد شود. آن را کنار بگذارید.

در همین زمان تخم مرغ ها را در قابلمه ی آب بگذارید و آن را به جوش بیاورید. از تایمر آشپزی کمک بگیرید و هنگامی که اولین حباب ها را دیدید تایمر را روشن کنید و ۷ دقیقه تخم مرغ ها را بپزید تا زرده ی آن کاملا سفت شود اما نه آنقدر که مرکزش خشک بشود. تخم مرغ ها را خنک کنید یعنی چند بار آب آن را عوض کنید سپس پوست آن را جدا کرده و برش بزنید.

مرغ ها را به اندازه ی لقمه های ریز خرد کنید، پوست و استخوان ها را دور بریزید. آن را در کف یک کاسه ی بزرگ قرار دهید. بهتر است که گوشت مرغ را به صورت گرم تکه تکه کنیم نه سرد. اگر مرغ را همان موقع پخته اید، مطمئن شوید که قبل از تهیه غذا کاملا خنک شده است.

آووکادو را نصف کرده و هسته ی آن را خارج کنید. گوشت آن را به شکل + برش بزنید، چاقو را فرو کنید تا جاییکه به پوست برسد ولی پوست را نبرید.
سپس با قاشق گوشت آن را در بیاورید و درکاسه ای بریزید. یک قاشق چایخوری سرکه جهت جلوگیری از سیاه شدن گوشت آووکادو روی آن بریزید.

کاهو را خرد کنید و روی مرغ ها را با آن بپوشانید. کاهوی معمولی سفت است اما اگر از سبزی های ظریف مانند منداب استفاده می کنید، آن را برای روی سالاد نگه دارید.
روی آن را آووکادو ریخته و سپس ژامبون و تخم مرغ را قرار می دهیم و کمی نمک و فلفل روی آنها می پاشیم. سر ظرف را خوب می پوشانیم و در یخچال قرار می دهیم. این سالاد را از یک روز قبل نیز می توانید تهیه کنید.

دوغ آب یا ماست را در شیشه ای بریزید. سیر را له کرده و آن را به اضافه ی بقیه سرکه، عسل، خردل و کمی نمک و فلفل به شیشه ماست بیفزایید. پیازچه ها را با قیچی آشپزخانه بسیار ریز خرد کنید. سر شیشه را ببندید و تکان دهید تا ترکیب شوند. سس را روی مواد بریزید و سالاد خوشمزه را سرو کنید.

نظرات  (۱)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی