سرآشپز عسل

آشپزی با عسل

سرآشپز عسل

آشپزی با عسل

من در این وبلاگ میخواهم پختن غذاهای مختلف با عسل را به شما آموزش دهم که طعم جدید برای شما خواهند داشت با من همراه باشید

طبقه بندی موضوعی

سینه مرغ با سس پرتقال و عسل

دوشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۹:۰۳ ق.ظ

سینه مرغ با سس پرتقال و عسل

مرغ یکی از مهمترین مواد غذایی محسوب می‌شود که سرشار از پروتئین‌های مختلف است. تردیدی نیست که گوشت مرغ جایگزینی سالم و مناسب برای گوشت قرمز می ‏باشد.
براساس مطالعات انجام شده ، غذاهایی مثل گوشت مرغ که سرشار از نیاسین هستند می‌توانند از بیماری‌های مغزی از قبیل آلزایمر جلوگیری کنند.
بیشتر افرادی که گیاه خوار نیستند ادعا می کنند مرغ جز اصلی غذاهای روزانه آن ها است! این گوشت همه کاره ، می تواند به صد روش مختلف طبخ شود ، پس هیچ وقت از خوردن آن خسته نمی شوید. مرغ حاوی مواد مغذی زیاد است. می توانید آن را برای لاغر شدن انتخاب کرده و بهتر از مواد مغذی آن ، استفاده کنید.
افرادی که می ‏خواهند مقدار چربی غذای ‏شان را کم کنند، می ‏توانند از گوشت مرغ استفاده کنند. لحم ‏ترین قسمت گوشت مرغ، گوشت سینه‏ می‏ باشد که در مقایسه با ران، چربی اش نصف است.
گوشت مرغ در مقایسه با گوشت گاو، چربی اشباع کمتری دارد. مرغ منبع خوب پروتئین بدون چربیست، به این معنی که چربی پایینی دارد. پروتئین ، شما را برای مدت زمان طولانی سیر نگه داشته و باعث کاهش وزن می شود. در واقع هر ۴ گرم گوشت مرغ به طور تمام و کمال، ۸۶ درصد پروتئین توصیه شده در رژیم غذایی را تامین می‌کند.
سینه مرغ با سس پرتقال و عسل روشی فوق العاده سریع، آسان و خوشمزه برای طبخ مرغ است. این غذای خوشمزه و خوش طعم در کمتر از نیم ساعت آماده می شود و می تواند شام یا نهاری سبک و سریع برای ایام هفته باشد.

مواد لازم برای سینه مرغ با سس پرتقال و عسل :

  • عسل ۱/۴ فنجان
  • آب پرتقال ۲ قاشق غذاخوری
  • رنده پوست پرتقال ۱ قاشق چایخوری
  • سیر ریز خرد شده ۱ حبه
  • نمک ۱/۲ قاشق چایخوری
  • پودر فلفل قرمز ۱ قاشق چایخوری
  • سینه مرغ بدون پوست و استخوان ۴ عدد
  • کره ۱ قاشق غذاخوری
  • روغن گیاهی ۱/۲ قاشق چایخوری

 

سینه مرغ با سس پرتقال و عسل

طرز تهیه سینه مرغ با سس پرتقال و عسل :

عسل، آب پرتقال، رنده پوست پرتقال، سیر خرد شده، نمک و فلفل قرمز را در کاسه ای با هم مخلوط کنید. سینه های مرغ را نصف کنید. سپس تکه های مرغ را با نمک و فلفل مزه دار کنید.

ماهیتابه نچسبی را روی حرارت متوسط قرار دهید و کره را داخل آن بیندازید. وقتی کره آب شد سینه های مرغ را با کره حدود ۵ دقیقه سرخ کنید. سپس تکه های مرغ را برگردانید و طرف دیگر را نیز حدود ۴-۵ دقیقه سرخ کنید.

سس عسل و پرتقال را روی مرغ ها بریزید و آن ها را حدود ۳ دقیقه با سس بپزید تا سس کمی غلیظ شود. سپس تکه های مرغ را داخل ظرف سرو قرار دهید، سس را روی آن ها بریزید و نوش جان کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی