سرآشپز عسل

آشپزی با عسل

سرآشپز عسل

آشپزی با عسل

من در این وبلاگ میخواهم پختن غذاهای مختلف با عسل را به شما آموزش دهم که طعم جدید برای شما خواهند داشت با من همراه باشید

طبقه بندی موضوعی

خوراک کدو حلوایی عسلی

پنجشنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۸، ۱۰:۱۴ ق.ظ

خوراک کدو حلوایی عسلی

کدو حلوایی، شیرین، مقوی و پر از رنگ و دلنشین است. می‌توان از این صیفی خوشمزه چندین و چند رسپی داد اما اینها را به‌صورت گلچین از من بپذیرید. حتما یک‌بار امتحان کنید. مشتری دائم کدوحلوایی لذیذ خواهید شد.
اصلی‌ترین بخش برای تهیه تمامی دستورها پخت کدو حلوایی است. پس با ما همراه شوید.
در فروشگاه‌ها معمولا با اشکال و رنگ‌های مختلفی از کدو حلوایی برخورد کرده‌اید؛ کدو‌هایی گرد، پهن و به رنگ نارنجی پر رنگ و گاه با لکه‌هایی سبز رنگ که اگر این مدل را خریده باشید پس از پخت متوجه شده‌اید که کاملا بی مزه و با آب بسیار زیاد است و البته رنگ زیبای آن پس از پخت کاملا از بین می‌رود.
این کدو همیشه فقط برای سفره‌آرایی به کار می‌رود، زیرا طعمی ندارد. البته نوع دوم؛ نوع مرسوم و خوشمزه کدو حلوایی مربوط به شمال ایران با رنگ پوست نارنجی کدر و البته در ۲ مدل گرد یا کوزه‌ای است.
برای پخت کدو حتما آن را ابتدا به برش‌های کوچک تقسیم کرده و سپس پوست بگیرید. آن را در یک قابلمه ریخته و با حرارت زیاد و تنها با یک استکان آب و یک دوم پیمانه شکر پخت کنید. اگر بیش از حد آب بریزید؛ کدو زیاد پخته شده و طعم خود را از دست داده و در اصطلاح مزه آب می‌گیرد.
پس کدو را با آب کمی بپزید، چون خود آن نیز آب میان بافتی‌اش را خارج کرده و پس از ۱۰ دقیقه خواهید دید که حجم آب موجود بیشتر می‌شود.

معمولا زمان پخت تکه‌های کدو برای انواع خورش و قلیه حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است یعنی تا زمانی که کدو بافت خود را حفظ اما پخته باشد. برای پوره کردن نیز ۳۰ دقیقه کدو را بپزید تا کاملا نرم و بافت آن باز شود و سپس در دستگاه مخلوط‌کن کدو را پوره کنید

خوراک کدو حلوایی عسلی

مواد مورد نیاز خوراک کدو حلوایی عسلی:

  • ۷۵۰ گرم کدو حلوائی
  • ۱۰۰ گرم عسل
  • یک قاشق غذاخوری روغن سرخ کردنی
  • ۲۰۰ گرم گردوی نیم کوب و نصف لیوان آب

طرز تهیه خوراک کدو حلوایی عسلی:

کدو حلوایی را در یک ماهیتابه ریخته و آب مورد نیاز را به آن بیفزایید. درب ماهیتابه را روی آن قرار دهید. تا کدوها پخته شوند.
پس از تمام شدن آب، با پشت قاشق کدوها را له کرده و در روغن تفت دهید. سپس حرارت را قطع کنید. در مرحله‌ی آخر، عسل و گردو را به کدوها بیفزایید و کاملا مخلوط کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی